Willkommen, Gast
Benutzername: Passwort: Angemeldet bleiben:
  • Seite:
  • 1
  • 2

THEMA: Problem with joinnig weeissbierbude online serwers

Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 18 Aug 2010 11:28 #271131

Ho to all!

I've got a massive problem with joining to weeissbierbude online servers. After installing all original games from Race 07 to Race ON I found this webpage and I've find out that I need to download and install also some add-on like WBB Autoupdater 2.1.3, Python 2.6.4 and wxPython 2.8.9.1.

Everything is running perfectly in single player. I can drive on all new track's and use all new car's like Formula 1 or Porshe and many many more without any system crash (I use Win 7 Pro). Problem comes up when I want to join on-line server from 1-6. The only server witch actually I can join is weeissbierbude server number 3. On other servers an info comes up that still my game version is not compatible with server version and some track is missing like "Client is Missing Track Brands Hatch & FIA WTCC Round 17&18" - that's server number 1. How this come up? I have this track and all others :(

I've tried to find solution by reading some tutorials on this page but I didn't found anything to solve my problem. I've have downloaded everything what was available to download from Autoupdater. Now my game version is 1.2.1.2 and still I can join only server nr. 3.

Can somebody could help me?
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Re:Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 18 Aug 2010 13:17 #271134

Go to Autoupdater -> Tweaks -> Extensions -> klick Uninstall button after Online Track Fix for Simbin Tracks -> OK -> Start game.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Re:Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 18 Aug 2010 14:17 #271137

It work's. Thank's a lot! See you on track :):)

CebulBiTurbo
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Re:Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 18 Aug 2010 14:31 #271138

Argh... F$%&)=)!"§)=K!

It seems like there is still a problem with "international" installations and the "german"-steam-installation. Thats causing a bit of trouble with our trackfix.

By now the only 100% solution would be to delete the trackfix also on our servers and everywhere. But that would kill the trackrotation again and every original track will be prefered by the dedicated server.

Without the "fix" the trackrotation on our servers would look like this:

Nürbugring GP
AddOn-Track 1
Maybe AddOn-Track 2 (sometimes...)
Nürburgring GP
AddOn-Track 1
Nürburgring GP
AddOn-Track 1
Nürburgring GP
AddOn-Track 1

You would never be able to see/drive AddOn-Track 2 - 99 which should also run on the server because the original Nürburgring will always be prefered. They would only be accessable through votes which also sucks. Thats the reason why we made this "fix"... By now we don't know a better solution and there are just a few "international" members with this problem. It also seems to be a problem with only a few installations (steam-regions/languages), but not with every non-german installation.
Sometimes things suck... By now we haven't really figured out how to solve this problem in an efficient way. Maybe someday we find a better solution than disabling the fix.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Re:Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 18 Aug 2010 15:15 #271141

No, no. You don`t need to remove Fix. When you know what to do, everything works fine. On some servers, TrackFix must be off, otherwise I get error, to enter others, I must leave it On for same reason.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Re:Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 17 Mär 2011 19:30 #276178

Hi !

Where is the auto updater? Please?


Thank you.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Re:Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 17 Mär 2011 19:38 #276179

Ok I find it!
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aw: Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 30 Mai 2011 22:02 #277775

hab nich wirklich viel verstanden was dort oben steht sonst hät ich versucht mein problem alleine zu lösen aber irgendwas mit fix..... mein problem ist habe endlich update gemacht ,dann sagte er Archiv aufräumen (das tat ich auch) und ein paar Tracks und Autos noch updaten so seit dem komm ich nichtmehr auf alle Server bzw nurnoch auf 2 das ist zum 1. Server 2 glaub ich und 5 oda 6. Server 3 wo Nordschleife läuft und die schnellsten Autos sind da komm ich auch nichtmehr rauf....bitte helft mir was ist los ach und fast vergessen Fehlermeldung ist Standard Meldung mit hab angeblich was modifiziert usw. wenn ihr mehr daten oder ausfürliche angaben braucht sagt bitte bescheid hoffe ja ihr habt die gesperrt oder so ende sonst wirds nen Roman P.S. auf Rechtschreibeung wurde nicht so grossen Wert gelegt :)
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aw: Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 30 Mai 2011 22:16 #277777

Hast du RaceOn, STCC2 und GT-Power? All das läuft auf den Servern, auf die du nicht kommst. Server 2 und 5 benötigen nur Race07, deshalb kommst du da auch drauf. Wenn du also auf allen Server fahren willst, benötigst du Race07, GTR Evo, RaceOn, STCC, STCC2, GT-Power und WTCC 2010.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aw: Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 30 Mai 2011 23:39 #277778

ahhhhhh dank dir.... habe RACE07 und GTR Evolution
STCC 2 nicht. Kennst du ein von OBEN ( Admin)??? der ein Server mit schnelleren Autos freischalten kann oder der mir sagt ob es geändert wird weil manchmal ist ja Trackwechsel?
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aw: Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 31 Mai 2011 00:14 #277779

Ich bezweifle, dass ein Admin wegen einem einzigen User die Server umstellt. Ansonsten kommt jeden Tag jemand und wünscht sich etwas, wo sollen die Admins da die Grenze ziehen?

Außerdem ist Race07, GTR Evo, RaceOn und STCC mittlerweile eig. Standard, welcher bei den Fahrern der Bude vorausgesetzt wird, da alles zusammen ~10 Euro kostet. Die zusätzlichen Packs, die in letzter Zeit von Simbin released wurden, werden mit Sicherheit auch immer wieder eingesetzt. Entweder kauft man eben das Zeug und kann dann auf allen Servern fahren, oder man hält die Füße still. Die "Stammfahrer", welche meistens den gesamten Kontent haben, wollen eben auch diesen nützen können.

Schnelle Autos findest du im Übrigen auf Server 5 mit den DTM, da solltest du fahren können. Die Server werden soweit ich das noch richtig weiß eig. jede Woche neu belegt, meistens nach dem Dienstags-Event.

Also bleiben dir nur 2 Möglichkeiten. Entweder kaufst du dir noch RaceOn inkl. STCC bei Amazon für 5 Euro bzw. die Expansion Packs und kannst dann auf allen Servern fahren oder du wartest bis es wieder einen Server gibt, der deinen Vorstellungen entspricht und fährst solange auf einem der Server, auf welchem du joinen kannst.
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aw: Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 31 Mai 2011 14:51 #277791

nochmal ahhhhhh :) Stimmt war unüberlegt von mir sonst will ja jeder was gut dann bin ich froh das mir geholfen wurde bzw erklärt wurde. Werde mir dann die 2 Games holen danke The Driver für deine ausführliche Antwort man sieht sich auf der Strecke
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Re:Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 06 Aug 2011 15:40 #275909

Can we go back to English in this topic?

I can't join Weisbierrbude servers either.

And under Tweaks/Extensions there is no track fix?

I have all game versions and updates:
Race 07
GTR Evolution
STCC 1 & 2
WTCC 2010
Formula RaceRoom
GT Power
Race On
Retro Expantion
WBB fully updated

What to do? How can I join servers with custom content?
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aw: Re:Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 22 Aug 2011 12:02 #280096

Grimmie schrieb:
Can we go back to English in this topic?

I can't join Weisbierrbude servers either.

And under Tweaks/Extensions there is no track fix?

I have all game versions and updates:
Race 07
GTR Evolution
STCC 1 & 2
WTCC 2010
Formula RaceRoom
GT Power
Race On
Retro Expantion
WBB fully updated

What to do? How can I join servers with custom content?

Selbes Problem hier:

kein Track Fix im Autoupdater zu finden...:huh:
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Aw: Problem with joinnig weeissbierbude online serwers 22 Aug 2011 12:17 #280098

  • keanos
  • keanoss Avatar
  • ONLINE
  • Administrator
  • R3E
  • Beiträge: 3600
Weil der nicht mehr benötigt wird.

Because you don't need the trackfix anymore.
"Das sind die Reifen, Baby! Fahr mal drei Runden, dann sind die ferddich!" - RS Hartl, 09.03.2020, 20:51 Uhr

Du möchtest gerne Rennwiederholungen der Raceroom Events hier anschauen?
Dann schau doch mal hier (www.youtube.com/playlist?list=PLZy8lIlBw...dAfez3ZLO2ORMJmJ3MKI)
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.
  • Seite:
  • 1
  • 2
Ladezeit der Seite: 0.038 Sekunden
Zum Seitenanfang